Freitag, 8. August 2014

Ah Kardeş Payı neşesi yeter

Neredeyse her bölümünü rötarlı olarak internetten izleyebildiğim nadide dizimin sezon finalini kendi gününde kendi saatinde izleyebildim, elhamdülilllahx33 Tam da "ah neşesi yeter" dedirten bi bölüm olmuş.


Ah eğleniyor kendi başına Sezai, ne kadan güzel bi kafa lan!

 

Ah umurumda mı sandın bu dünya, ah neşesi yeter be Yiğidom!

 

Yalan yok, biz hep dumancı değildik, misal “Ah” şarkısını keşfettiğimiz günün akşamında Barış’tan duyunca şu üç kelimeyi, şoklanlardan şok beğendik, yok artık tesadüfün iğne deliği! Buradan bi MaNga adama selam eder Hayko’ya da sormak isterim, daha kimlerin damına konacaksın:) Bu arada Sivaslıları müthiş kıskandım bu bölüm yalan yok.

Yani efeleri harman ederiz biz de.
İlla ki kilimleri sererim yollarına…
Gel de bi tarhana yap bana dersin de gelmem mi hiç.
İnan Karun kadar zengin benim gönlüm…
Tüm kültürel zenginliklerini saydırma şimdi Uşak’ın, akrostişime soyisminin baş harflerini eklemeye niyetli değilim, zaten soyisimini de AzarbaycanPrezidentinden öğrendim, üstelik en acısı
" ile başlayan kelime yok lan.

Emrah kadar başarılı değilim bu işler de ne yapayım be pamuğum…

 

Mavi gözlü dev olsa o gökkuşağı da vaktinde çıkacaktı ama olsun. Yalancı cemrelerde çiçek açan odun Metin, "alamancı uzak akraba" dediği kelimeleri hizaya getirip Seni Seviyorum diyebildi. Karuncum saç altınları sokaklara…

 

Ali için ne söylesem bilemiyorum. 

 

Sıla mı gurbet mi adını Şükriye koysun artık…
 
 

Musluk kapaklı yüzüğünden öptüğüm dedem, ne kadar da doğru söylüyor…
Yıkılır köprüler yıkılmaz değil
Yakılır gemiler yakılmaz değil
Yusufsan kuyudan çıkılmaz değil
Bu kara günlerden çıkılmaz değil
Devadır ince zan bu başa güzel
Bu gece düşlerim dehşetli güzel
Uzak dur bu gece gelme ey ecel

 

ÖZÇEKİŞTİRME: Ayvaz Güzellemesi gibi muhteşem bi türkünün varlığından habersizdim. Sadık Gürbüz yorumuyla mest oldum. Akşamına Sadık Gürbüz’ün bizzat bizim dede olduğunu öğrenince, çok cahilim keşke ölsem dedim kendime. Ama Ah ve Ayvaz Güzellemesi nasıl bi tesadüfse artık, biri beni mi izliyor anlamıyorum ki hiç. Çok şaşkınım çok! İnsan gerçekten hayret ediyor!

Dipnot: Büyük Hilmi'nin telifini ödemediği şarkılar böğrüme böğrüme gurbet dedi durdu, yetmedi Oktay Kaynarca gurbette tanışık çıktığım hemşehrim kadar iyi geldi.

Dur gardaş! Bir selam ver geç, dostuna
Yabancı değilsin, bizim eldensin
Endamın gururun bize benziyor
Yiğidin harman olduğu yerdensin
 
Sivaslısın gardaş tanıdım seni
Neredensin söyle gardaş ilçeni?
Bilirim ben Sivasımdan göçeni
Gardaş, sen Sivas’ın neresindensin?
 
Demirim, çeliğim sana emanet
Yiğitlik var serde , etmezsin minnet
Çalışkan, hatırnaz, hem dost hem de mert
Gardaş, Divriği’nin neresindensin?
 
 
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen