Dienstag, 15. Januar 2019

2018 Okumalari (11) - Kuşlar Yasına Gider



Tavsiyelerine güvendiğim ve edebi zevklerimizin uyuştuğu kişilerce çokça önerilen bir diğer isim Hasan Ali Toptaş. Kitap alışverişi yaparken biraz indirim vardı ve ben yedi romanını birden aldım Hasan Ali Toptaş’ın. Hayat kurtaran bi tavsiye. Yeni bi yazarla tanıştıysanız ve size rehberlik edecek başka bi bilgiye de ulaşamamışsanız, yazarın ilk romanı ile başlangıç yapın. Eğer sadece Kuşlar Yasına Gider romanını almış olsaydım, belki de yıllar boyunca başka bi Hasan Ali Toptaş kitabı okumazdım. Çünkü beklentim nirvanaydı. İyi ki diğer altı romanını da almıştım. Gölgesizler’i okuyarak tanışsaydım Hasan Ali Toptaş’la kendimi daha şanslı hissedecektim, neyse kısmet değilmiş.

Kitabın son iki sayfası herkes gibi beni çok etkiledi, ama özellikle tekrarlanan Ankara-Denizli yolculukları kısmı bana çok zorlama geldi, Uşak asfaltı tamlamasını her okuduğumdaysa ayrı bi keyif aldım bunu da itiraf edeyim.
(Yazarın ve sevenlerinin affına sığınarak naçizane fikrimi yazmak zorundayım) Kızıl sakallı akademisyene, "benim hayatımın doğrusu budur", diyebilmek için de yazılmış gibi geldi bana bu roman ve bu benim hiç hoşuma gitmedi. Tabi böylesi durumlar "dışı seni içi beni yakar" mevzular ama bi okuyucu olarak bana hiç keyif vermedi. Evet iyi ki kitaplığımda Gölgesizler vardı. Ve ben yaptığım yanlışın farkına varıp, hemen Gölgesizler okumaya başladım.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen