Sonntag, 13. Januar 2019

2018 Okumalari (6) - Leyla ile Mecnun



Beş yılı aşkın zaman sabırla bekledik "asıl hikayenin finalini". Daha fazla bekleyemezdim, Avusturya’daki bi kitapçıdan sipariş verdim kitabı çıkar çıkmaz. Leyla ile Mecnun benim için o kadar özel bi yerdeki, bu hikaye sayesinde o kadar çok yeni ve güzel şey keşfettim ki. Afilli Filintaları, Oğuz Atay’ı, Selçuk Aydemir’i… Saymanın faydası yok bu liste bitmez. Sayısız filme, şiire, hikayeye, olaya, hatta "Emel & Edal" a bile atıfta bulunan bi göndermeler silsilesi vardı, evet İbrahim Selim’i de bu dizi sayesinde keşfetmiştim:) Şu an sosyal medyada takip ettiğim hatırı sayılır bir çoğunluk, Leyla ile Mecnun izleyen kafadaşlarımdır.
Kitabı çok garip duygular içinde okudum, tüm kitapları yorumlarken kişiselleştiriyorum ama bu kitaba dair kişiselleştirmelerim sanırım nirvayana ulaşır, o yüzden siz de okuyun, biz de kişiselleştirin diyorum sadece. Burak’a bize "döngüsel" bi hikaye armağan ettiği için ayrıca teşekkür ederim, Erdal Bakkal’ın maceralarını 2019 bitmeden istiyoruz!
Minik bi alıntı:
"Hayat dediğin uzun bi yol. Ve bu yolda seninle beraber yürüyen insanlar var, yolda kaldığın zaman sana yardım edebilmek için. Yolda rastladıkların var, yanındakilerin kıymetini daha iyi anlayabilmen için. Yoluna taş koyanlar var, yürüdüğün yolu zehir etmek için. Bir de seni yarı yolda bırakanlar var, kendi başının çaresine bakabilmeyi öğrenebilmen için. Herkesin kendi doğrusu var ve herkes kendine göre haklı bu hayatta. Bu yüzden sonuca varamıyor hiçbir tartışma."

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen