Mittwoch, 16. Januar 2019

2018 Okumalari (16) - Palto



"Yani kendisi hiçbir şey düşünmüyordu ama her biri diğerinden daha hoş düşünceler hiç peşlerine düşmeye gerek kalmadan, birbiri ardına, zahmetsizce ve kendiliğinden zihnine gelmekteydi." Evet Palto deyince tam da böyle oluyorum ben. Akakiy Akakiyeviç isimli anti-kahramanımın hikayesini okuyup, misler gibi kitabın sonundaki açıklamaları okudum. Öncelikle bu açıklamaların kitap sonunda olması harika! 1984 gibi pek çok eserde açıklamaları baştan okuyunca insan "oh spoileri de yedim bakalım nasıl gidecek bu kitap" halet-i ruhiyesinden kendini zor kurtarıyor. Kitap sonu açıklamalarını okuduğumda anlamış oldum ki, "çok cahilim keşke ölsem". Benim için bu küçücük hikaye muazzam bi deneyim oldu, bu yıl Rus Edebiyatına doymak istiyorum.

Söylemesem olmaz, bu sonbahar köydeki evimin balkonunda okudum bu kitabı. Annemin peşine takılıp gelen bi kedi ayaklarımın üzerinde mırıl mırıl uyuyordu ben bu kitabı okurken ve evet kahvem de vardı. "Kitap-kahve-kedi" üçlemesi yapmak şu ahir ömrümde bana da nasip oldu, üstelik mis gibi köy havası da cabası. Kitabı her elime aldığımda o günü hatırlayıp iç geçireceğim, eyvallah.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen