Donnerstag, 17. Januar 2019

2018 Okumalari (19) - Saatleri Ayarlama Enstitüsü



AŞKSIN SEN! Hayatımın romanı diyebilirim Saatleri Ayarlama Enstitüsü için. Yorum yazabilmek için altını çizdiğim kısımları biraz okuyayım dedim ama en başından, yeniden kitabı okuyabilirim, o derece özlemişim. Sadece 2,5 aydır ayrıyız ama ben Hayri İrdal ile Halit Ayarcı'yı ölesiye özlüyorum. Bu aşk değilse ne? Evet deliyim, ki roman da İzzet Mola'nın "Kafamda akıl derdinden biraz eser kaldı, onu da Deliler Sultanı'nın yüzü suyu hürmetine Allah yok etsin." dizeleriyle başlıyor. Şu an akıldan eser yok bende, müptalayım bu romana. Daha roman bitmeden olmayan aklıma müthiş bi fikir gelmişti. "Merhaba, ben Hayri İrdal, kanalıma hoş geldiniz." diyerek bi youtube kanalı açmak! İnanın telif istemiycem, yapsın birisi böyle bi delilik! Romanın üzerine radyo tiyatrosunu dinledim, rahmetli Sadri Alışık'ı da seslendiren Pekcan Koşan, Hayri İrdal'a bambaşka bi ruh vermiş sesiyle. Keşke hikayenin tamamını anlatan daha uzun bi arkası yarın çekilebilseymiş ama bu kadarı bile çok iyi geldi bana.

Lütfen bu kitabı okuyun ve daha çok paylaşın, daha çok kişiye ulaşsın. Romanın ismini ilk kez 2000 senesinde lise hazırlık edebiyat kitabında görmüştüm. Kısa bi okuma parçası vardı orada romandan, bu kitabı mutlaka okumalıyım demiştim kendime ve ancak 18 yıl sonra nasip oldu okumak. Üstelik 1,5 yıldır kitap kütüphanemde öylece okunmayı bekliyordu. Antika Titanik'in sonuna doğru Şifa Şavk, Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü okuyordu, dedim ki kendime, adres belli marş marş ve hiç tereddüt etmeden kitabı raftan alıp okumaya başladım. Menteş'e teşekkürler, beni 18 yıldır hasretini çektiğim sevdalıma kavuşturduğu için.

Tamam anladık aşıksın da kitabın konusuna dair iki kelam mı etsen, diyorsunuz şimdi. "Hayat benim için iki eli cebinde uydurulan bi masaldı" diyen bi Hayri İrdal günlerden bir gün velinimeti Halit Ayarcı ile tanışıyor. Ve epeyce gelişmiş olaylar daha da gelişiyor...

Kitaba öyle doyamadım ki, Amazondan ucuza ikinci el Almancasını bulabilir miyim diye araştırken, alttaki yorumları okuyunca nasıl gurur duydum anlatamam. Almanlar hakkında en ufak bi eleştiri de bile bulunmamış, hayran kalmışlar onlar da. Hatta birisi Orhan Pamuk'un bi romanında bahsetmesi üzerine bu romanı okuduğunu yazmış. Kader arkadaşım benim.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen