Mittwoch, 16. Januar 2019

2018 Okumalari (13) - Yeraltından Notlar



Dostoyevski okumak için bu kadar geç kalışıma eskisi kadar kızmıyorum artık, inanıyorum ki her kitabın bir zamanı var. Yeraltından Notlar’ı okuduktan sonra susamışçasına Dostoyevski okumak ihtiyacı nüksediyor. Elimde başka Dostoyevski kitabı olmadığı için başka yazarlara geçtim ama bu eylülde üç romanını daha aldım, onları okumak için sabırsızlanıyorum.

Kitabı bitirdikten sonra instagrama "Birinci bölümde, en iyi kişisel gelişim kitabında dahi bulamayacağınız kadar doğru tespit var kitabın, hey dosto sen kocaman bi çılgınsın. İkinci kısım ise benim feminist damarıma batan, kekremsi bi hikaye, yeraltı adamını sevemedim ama Dostoyu çok sevdim." Şeklinde kısa bi not yazmıştım. Sonradan sevgili turuncupilav ın şu yorumunu görmüştüm "Nietzsche, kendisinden bir şeyler öğrendiğim tek psikolog Dostoyevski'dir demiş. Ben Freud yalan Dosto gerçek diyerek arttırıyorum!" Nietzsche de Dileda da çok haklı!

Söz konusu edebiyat olunca atışmalara bayılıyorum. Koşun kavga var alıntısı: "Biz Ruslarda, genel olarak şu manasız, aklı yıldızlarda Fransız veya Alman romantiklerine rastlayamazsınız; hele Fransızlar, bütün Fransa barikatlarda can vermek üzere olsa, nezaket için olsun değişmez, ömürlerinin sonuna kadar aptal aptal yıldızlara şarkılar söylemeye devam ederler. Bizim romantik, geniş bir adamdır, aynı zamanda madrabazın madrabazıdır. Aman ben de neler söylüyorum! Bizim romantik daima zekidir." Nerde o eski romantikler, söyleyin #sarıyelekliler sokaklardayken kim yıldızlara şarkı söylemeye devam ediyordu?

İbretlik Alıntı: ZEKİ İNSANLAR ASLA Bİ BALTAYA SAP OLAMAZ!


1 Kommentar:

  1. Yeraltından Notlar; gerçek dünyadan kendini soyutlamış bir kişinin iç çatışmalarını ve hezeyanlarını konu alır.

    Yalnızlık, öfke ve aşağılanma duygusunun okuyucuya başarılı bir şekilde hissettirildiği bu eseri kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

    Kitaptan gözüme takılan, sevdiğim alıntılar:

    ❝Ant içerim ki, her şeyi tam anlamıyla algılamak, bir hastalıktır.❞

    ❝Yüreği temiz olmayan kimsenin anlayışı da tam olamaz.❞

    Devamını bloğumda bulabilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/fyodor-mihaylovic-dostoyevski-yeraltindan-notlar-kitap-yorumu/

    AntwortenLöschen