Mittwoch, 16. Januar 2019

2018 Okumalari (14) - Macbeth



Ana dili İngilizce olan kesimi sadece Shakespeare'i orjinal şiirselliyle doyasıya okuyabiliyorlar diye kıskanıyorum desem yalan olur ama ama ben çok isterdim Shakespeare'i orjinal metinlerden okuyabilmeyi. Soneler’i İngilizcesiyle birlikte basan İş Bankası Kültür Yayınlarına da şükranlarımı sunuyorum. 66. Sonenin Can Yücel tercümesini ben bizzat ilave edeceğim kitabın arasına, yapacak bi şey yok. Shakespeare okumaya Hamlet ile başlamıştım, Macbeth ile devam ettim.

2000’li yıllarda bi #yedinumara vardı, ilk kez orda Cansu ile Rüya’nın sayesinde duymuştum Macbeth’i. Rüya inatla martının haykırdığını iddia ediyordu, "Baykuş yazmış rahmetli" diyerek itiraz ediyordu Cansu. "Leydicim Macbeth, beni affet" diyordu bi yerde Cansu, yıllar geçti Macbeth deyince aklıma hep bu replik geliyor, Yedi Numara’yı 88. tekrara izlediğimden de kaynaklanıyor olabilir bu.

Ben hikayedeki cadıları niyeyse sempatik bulmuştum, olası nedenini Shakespeare açıklamış aslında;

"Şeytanın doğru da söylediği olmaz mı bize?
Yalansız bir iki yemle avlayıp bizi
Sürükler kalleşçe uçurumlara"

İronik metinleri çok seviyorum. Satire, ironi, sarkazm, kara mizah metinleri benim için daha da bi okunasi kılıyor her daim.

Hazır yerel seçimler de yakınken, adaylar için harika bi seçim sloganı önerisi paylaşıyorum Shakespeare’den;

"Size hizmet dinlenmedir bizim için
Yoruluruz sizin için çalışmadıkça"


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen