Samstag, 19. Januar 2019

2018 Okumalari (24) - Çavdar Tarlasında Çocuklar



Kitaplara yorum yazmadan önce elime alıp altını çizdiğim kısımları yeniden okuyorum ve o satırların arasında kayboluyorum gerçekten. Sonra da kafamı toplayıp bi şeyler yazmak zor oluyor. Çavdar Tarlasında Çocuklar kolay okunan bi kitaptı benim için, "Aman Allah’ım bu muhteşem bi şey" diyebileceğim bi hikayesi yoktu belki kitabın ama bana iyi geldi okumak. Altı çizili pek çok satır var yine, hangisini paylaşsam, Holden Caulfield’in yalnızlığını anlatmaya yeter bilemiyorum ama kitabın son cümlesini paylaşmadan olmaz; "sakın kimseye bir şey anlatmayın, herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra."

"Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydı da, canım her istediğinde onu telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir."

"Olgunlaşmamış insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir."

"Bir şeylere üzülüyorsam, tuvalete gitmem gerekse bile gitmem. Üzülmekten gidemem. Üzülmeyi bırakıp gidemem."


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen