Dienstag, 15. Januar 2019

2018 Okumalari (12) - Gölgesizler



İşte gerçek Hasan Ali Toptaş bu. Gerçekten hakkında yazılıp çizilen tüm övgüleri hak eden bi roman. Yine büyülü gerçeklik… Herkes için geçerli mi bilmiyorum ama bende şöyle bi durum oluşuyor; eğer bi kitabı beğenmemişsem daha fazla yazacak şey buluyorum, beğenmişsem yazacaklarım giderek azalıyor. Aslında böyle olması da doğal, "asıl yazılması gerekeni romanda yazmış biri var, benim yorumumla boşuna vakit kaybetmeyin, gidin bi an evvel bu romanı okuyun" demek en mantıklısı zaten.

Kitapta altını çizdiğim o kadar çok güzel cümle var ki. Ve ben yine yazarla kavga etmeyi başardım romanın o son cümlesi yüzünden. O cümleyi okuduğum an üzerini binlerce kez karalamak istedim. N'olur biri bu cümleyi kitaptan çıkarsın diye bağırmak istedim! Sinirden titreyip, iğrenç gerçek suratımıza şırak diye vursun diye yazılmış o cümle, eyvallah! Bir de Hasan Ali Toptaş’tan şu sorunun cevabını istiyoruz artık; "Kar neden yağar kar?"

Filmi de varmış kitabın ama fragmanda Ertan Saban’ı öyle görünce, yüreğim bu dozda bi ezilmeye hazır değil diyerek erteledim ama Candan Erçetin kitabı o kadar güzel özetleyen bi şarkı yapmış ki, hikayesini bu kadar iyi anlatan bi şarkı daha yoktur herhalde.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen