Dienstag, 3. Dezember 2013

Intikam

Hangi diziye bel baglasam, daha 3 bölüme elimde patliyordu, o yüzden daha erken dedim durdum kendime ve 4. bölümde gördüm ki muazzam bi dizi Eski Hikaye Senaristlere cok takigim galiba, (twitli yayladaki tüm senaristleri takip ediyorum nerdeyse) artik kim bu senarist diye bi arastirmam lazimdi, cünkü 4. bölüm gercekten kusursuzdu benim icinLevent Cantek, kendi tanimiyla; Yazar, editör, senarist. Çizgi roman, mizah, popüler kültürle ilgileniyor. Hem akademisyen hem de Iletisim Yayinlari editörü (abi Iletisim diyor ya Murat Mentes, Emrah Serbes kitaplari ve dahasi)

Dizide beni benden alan karakter tabisi Zeynep. Ki hic anlamadim neden Erol Evgin'e selam eder ama google amcaya sordum karsima yüzyilin asiklari cigdem talu ve melih kibar cikti, belki hic alakasi yok ama bi selamla beni yanlis da olsa müthis bi yere gönderdiler, gittigim yerden dönemedim, siz hep göndermeden duramiyorum mantigiyla yazin, biz izleyici olarak zaman zaman anlayamasak da nerelere gönderdiginizi, google amcanin pesi size cok güzel diyarlara yolculuk yapiyoruz, bulduklarimizla mutlucuk oluyoruz, aman size nazar degmesin


Alıntı:
KIRÇİÇEĞİ tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
Bi kere Mete'nin taşındığı mahalle çok sıcak. İnsanları çok sıradan ama aynı zamanda da orjinaller. Nasıl başarıyolar bunu bilmiyorum ama onları izlerken inanılmaz keyifleniyorum.
bence de sence. bu sezon ekranda sanirim cok fazla intikam dizisi var ama inanilmaz soguklar, ki ben soguk severim ama benim bile katlanamacagim kadar soguklar. Madalyonun diger yüzünde de ekrandaki diger mahalle dizileri var, burak onu cok güzel anlatmis ya, mahalli olmaya calisan vs. iste Eski Hikaye diger dizilere nazaran bu mahalli olmaya calisan mahalle insani paradoksunu da cözmüs bitirmis, sicacik benden bizden bisey... Ragip in seylerine az biraz ayar yapilirsa hersey daha da sey olacak sanki neyse

Telefondaki sahis kim onu hic merak etmemisim 4 bölümdür onu farkettim ve sanirim artik merak ediyorum... ve dahasi esra ile metenin kardes olabilme ihtimali beni huzursuz ediyor nilüfer gel gayri!

Ben Pamir'i cok cok sevdim, gülbe seker kadar, artik Esra'ya niyet Zeynep'e kismet senaryolar yaziyorum kafamda ama O Kese ile zombi muhabbeti yapiyor halloween arefesi, neyse kasimda ask baskadir, hatirlatalim senaristimize istedim, bu ici gecmis gönderme vesilesiyle

Alıntı:
Her bi kadın karakterin duruşu var. Asiye babaannenin, Türkan'ın, Zeynep'in hatta gıcık olsam da Esra'nın. Ki bunlara bide Nilüfer katılacak. İyiler yani...
Gercekten tüm karakterler nakis nakis islenerek yaziliyor, iscilige imreniyorum izlerken. Lakin bu bölüm babaannenin "insan olmak" üzerine attigi tiradi hic sevmedim. bana iyilik yapanla kötülük yapani bir tutabilmeyi basarirsam melek olurum, insan olmam! insan falsolariyla insandir, meleksi egilimler güzeldir... sana kötülük yapana sen kötülük yapma, eyvallah tabi ki yapmiycaksin ama melek de degilsin, iyilik yapanla kötülük yapani ayri tutacaksin, bu da benim tiradim, simdi onlar düsünsün

Intikam ayri bi muamma benim icin Mete ile bi muammanin pesinden kosmak güzel, cünkü ben Murat Mentes 'ten sonra azbiraz sempatik bakiyorum bu intikam seysine "Intikam sosyolojinin, mantigin, hukukun, kisacasi medeniyetin sinirlarini 'insanlik namina' ihlal etmektir. Intikamci, kabadayidan kesin cizgilerle ayrilir. Bir olgunluk imtihanidir intikam. Haysiyetimizin kesinlik kazanmasidir. Kindarlikla degil, salihlikle; sapiklikla degil, itidalle; toylukla degil, kemalle alakali bir olgudur. Savunmazligin, bicareligin ve kisirligin püskürtülmesidir. Zorbaligin bozuk agzina cakilan gümüs bir belagat civisidir. Kalbin, ruhun ve vicdanin havzasinda biriken mesruiyet tortusudur. Hakikatin muazzam cilvesidir. Merhametin mevcudiyetinin, nüfuzunun ve itibarinin saglamasidir. Askla, bilgelikle, sanatla celismez. Intikamin kuru bir asabiyetten dogdugunu sananlar, utanmali" M.Mentes (Korkma Ben Varim, S. 183-184)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen